Pages

Subscribe:

Friday, 27 June 2014

Petua Kekal Bertenaga (CONFIRM LAMBAT PANCIT)

Assalamualaikum! Tak lama lagi nak berpuasa. Awal2 Ramadhan semua semangat, masa sahur berjenis2 lauk, masa berbuka lagi lah sangat! Awal2 Ramadhan penuh masjid semua semangat dan masih banyak tenaga nak berterawih, beriktikaf di masjid, bertadarus, qiamulail di masjid. Bagus la tu kan.



rapatkan saf....memang penuh masjid sampai terKeluar kena sediakan tikar luar masjid



 Tapi bila masuk pertengahan, semangat makin luntur dek kerana tenaga yang makin susut dan semangat raya yang berkobar. Akhirnya masjid sunyi dan lengang.




Malam2 terakhir Ramadhan tinggal pak imam jer


Kan lagi baik kalau kita manfaatkan kelebihan yang ada di bulan Ramadhan ni. Segala amal ibadah akan berganda. Masa ni lah kita nak tingkatkan. 






Tapi cabaran di bulan Ramadhan sebab keletihan di siang hari terbawak2 sampai ke malam. Jadi apa solutionnya??? Sebab kita bukan Hulk, bukan superman yang ada super power kita perlukan sesuatu utk kekal tenaga.





Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....ni lah produk terlaris di pasaran! Orang yang dah amalkan jer tau bertapa bestnya makan benda2 ni. Nak2 bulan puasa nanti lagi lah sangat2 diperlukan. 




1 Rumah, 1 Set wajib ada!









7 FAKTA TENTANG MEAL SHAKES YANG ANDA PERLU TAHU: 

1. Nutrien yang lengkap
Memberi 24 jenis A ke Z vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan mineral akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi lesitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.

2. Bekalan nutrien utama untuk sel-sel tubuh  
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut, organ, darah, sel-sel vaksin yang lain-lain.

3. Membantu Tumbesaran 
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.

4. Anti-oksidan 
Mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan komponen anti-oksida bertindak melawan jangkitan & anti-penuaan.
5. Mengembalikan Seri  Wajah  

Mengandungi vitamin B-Kompleks, zat besi, & copper yg cukup utk mbentuk sel-sel darah merah yang sihat, sekali gus memberi komplikasi wajah/kulit yg cantik.
6. Detoksifikasi 
Kaya dengan serat larut yang membantu (peristalsis kolon dan perut / usus pergerakan) untuk mengeluarkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.

7. Rasa sungguh lazat sesuai utk semua golongan
Minuman lazat dengan fruktosa semulajadi; penambahan segera nutrien yang perlu untuk badan, tidak mengandungi pewarna tiruan dan gula tiruan.



5 FAKTA ESP YANG MEMBUATKAN ANDA MESTI MEMILIKINYA!

1. ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan cergas.

2. ESP berasal dari 30 kg kacang soya dan ia adalah booster tenaga segera yang boleh bertahan selama berjam-jam.

3. Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Ia adalah sesuai untuk semua peringkat umur – tua atu muda.

4. Indeks glisemiknya rendah, 39. Maka, ia mampu membekalkan tenaga secara berpanjangan dan boleh di ambil oleh pesakit kencing manis.

5. Protein kacang soya adalah dua kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari susu. Ia juga rendah lemak, rendah kolesterol dan mudah diserap oleh badan manusia.

6. Sangat baik utk pesakit gastrik.




FAKTA PERFORMANCE DRINK ----> MINUMAN ISOTONIK TANPA KARBONAT


1. Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik. Kajian klinikal membuktikan individu yang mengambil PD boleh berbasikal selama 30minit tanpa henti jika dibandingkan dengan individu yang hanya minum air dapat berbasikal selama 5 minit.

2. Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.

3. Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.

4. Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.

5. Ia bukan saja untuk ibu menyusu/mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang kerja di tengah panas. Budak2 demam pun elok amik ni sebab biasa la budak2 bila dah demam tak selera makan minum. Ia boleh tolong cegah dehydration tu.



ANDA BERMINAT???

HUBUNGI PN FAIZURA
018.377.0904