Pages

Subscribe:

Monday, 7 July 2014

Set Bersalin @ Berpantang Shaklee




Sekarang tak perlu risau dgn cara pantang tradisional, tak boleh makan jamu sebab panas takut anak kena demam kuning, takut anak berak2. Lepas tu kita lesu keletihan, emosional pulak tu dah la tgh sakit.


Bertukar lah kepada set berpantang dari Shaklee! Terlajakkkkkkkkk lajakkkkkk lajakkkkkk LARIS!


Set ni anda boleh pilih mengikut pilihan dan bajet anda.



Apa yang terkandung dalam set berpantang Shaklee?

# VitaLea
# Vita-C
# B Complex
# Zinc

+ Milk Booster

# Alfalfa
# ESP







1) Vitalea

Multivitamin & Multimineral yang Hebat

Makanan tambahan yang seimbang dan paling komprehensif di dalam sains Shaklee yang mampu dimiliki. Vita-Lea diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa. 
Vita-Lea adalah formulasi premium yang disokong oleh 7 kajian klinikal serta turut menggabungkan ramuan-ramuan terbaik dan kualiti yang luar biasa.


Antaranya mengandungi:

Vitamin D - Menyokong penyerapan kalsium untuk tulang dan gigi yang sihat*
Beta Karotena - Meningkatkan kesihatan mata, kulit dan sistem imunisasi*
Vitamin E - Menyokong kesihatan sekular dan meningkatkan kesihatan hati, usus dan fungsi imunisasi*
Kalsium - Menyokong kekuatan tulang, pengaliran urat saraf dan otot-otot*
Boron - Membantu dalam metabolisma Vitamin D dan mineral yang terbabit dalam perkembangan tulang*
Magnasium - Menyokong kekuatan tulang, fungsi otot dan membantu dalam mengekalkan tekanan darah normal dan denyutan jantung*
Biotin - Membantu badan menghasilkan tenaga dari protein dan lemak*
Lain-lain - Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, warna dan bahan pengawet*

Penggunaan harian, Vita Lea boleh:

  • Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh*
  • Menyokong jangka hayat hati, usus dan mata*
  • Meningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi*
  • Memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas*

Perbezaan Shaklee

Kemajuan Saintifik
-Disokong oleh tujuh kajian klinikal

Mengandungi Sistem Penyerapan Bioaktif
-Teknologi salutan mikro membantu dalam pembebasan segera di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan vitamin B penting yang membantu menghasilkan dan memelihara sel-sel baru.

Kualiti yang luar biasa
-Lebih daripada 340 ujian kualiti dilakukan setiap kali Vita-Lea dihasilkan


Bagus utk penyusuan:

Bagi ibu menyusu multivitamin atau nama lain vitalea telah di lengkapi dengan iron bagi membantu pembesaran anak ..Ada sesetengah doktor menasihatkan agar ibu yang menyusu perlu memastikan pengambilan zat besi dalam menu harian agar si ibu tidak mudah pitam atau pening selepas memerah mahupun menyusukan anak. Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Walaubagaimanapun multivitamin beserta formula zat besi ini tidak disarankan diambil dengan minuman susu kerana ianya akan mengurangkan efisiensi penyerapan zat besi oleh badan.


2) Vita C 

Kenapa Vitamin C Shaklee? sebab Vitamin C shaklee berbeza dengan jenama lain:
Teknologi penghasilan Vitamin C Shaklee adalah sustained release. Kenapa perlu teknologi sustain release? Sebab vitamin c mudah musnah,bersifat larut air dan tidak dapat disimpan lama dalam badan. Sustained release adalah teknologi yang membantu Vitamin C untuk kekal lama dalam badan dimana hanya 100mg vitamin C dilepaskan ke dlm badan setiap sejam. 
Satu tablet vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 setengah biji oren.
Vitamin C Shaklee lengkap dgn bioflavonoid (bahan penting yang membantu penyerapan vitamin c dengan lebih baik).. dan vitamin C shaklee semulajadi tanpa bahan pewarna atau perisa tambahan.

Vitamin C penting utk mempercepatkan penyembuhan luka selepas bersalin.


Petikan dari "How Stuff Works",

Vitamin C is useful in wound healing of all types. From cuts and broken bones to burns and recovery from surgical wounds, vitamin C taken orally helps wounds to heal faster and better. 




3) B. Complex

Kepentingan B. Complex utk ibu berpantang adalah memberikan tenaga. Tak percaya ke? Mesti korang rasa gagah walaupun lepas bersalin dan ceria jer. Itu lah testimoni yg saya selalu dapat.

Lengkap dengan semua jenis Vitamin B.

Vitamin B1~menggalakkan pertumbuhan dan merangsang fungsi otak, membantu kesihatan sistem saraf, mencegah kelesuan, meningkatkan stamina, membantu sistem pencernaan dan metabolisma
Vitamin B2~Memproses asid amino dan lemak.Juga membantu mengaktifkan vitamin B-6 dan asid folic.
Vitamin B3~Membantu mengurngkan kolestrol didalam darah dan pengaliran kolestrol dalam darah;membantu dalam kesihatan kulit yang baik,membantu sistem pencernaan.. Kajian klinikal membuktikan kadar B3 yang rendah dapat menyebabkan depresi dan seterusnya meninggikan kadar utk menjadikan seseorang psyco/sakit mental
Vitamin B5~Membantu mengurangkan stress fizikal/mental; membantu mengurangkan penuaan pramatang
Vitamin B6~Vitamin utama dalam proses asid amino. Mengawal serotonin didalam otak kerana ketidak seimbangan serotonin akan menyebabkan depressi.
Vitamin B9~Bersama2 dengan vitamin B12, vitamin B9 membantu fungsi neurotransmitter as well as aktiviti mengurangkan depresi didlm badan
Vitamin B12~Mengawal kesihatan sistem saraf dan membantu pembinaan sel darah. Kekurangan B12 akan menyebabkan depressi,tidak tenteram


4) Zinc

 Zinc merupakan vitamin yg diperlukan dlm aktiviti metabolisma badan sebagai komponen penting enzim.Ia memainkan peranan penting dlm sistem imunisasi , pertumbuhan dan perkembangan seksual seseorang.

Antara kebaikan Zinc:

- Penyembuhan luka: Kekurangan zinc menyebabkan lambat penyembuhan luka. Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zink, yang menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka.

-Hilang berat badan: Zink memainkan peranan utama dalam penurunan berat badan dan mengawal selera makan.

-Pembiakan: Bagi lelaki, zink membantu dalam spermatogenesis dan pembangunan organ-organ seks. Sementara di kalangan wanita, ia membantu dalam semua fasa pembiakan, termasuk peringkat kelahiran dan penyusuan.

-Fungsi Biologi: Zink memainkan peranan penting dalam banyak fungsi biologi seperti pembiakan, kawalan penyakit kencing manis, tahap stres, rintangan imun, bau dan rasa, pertumbuhan fizikal, selera makan dan penghadaman.

-Jangkitan: Zink membantu seseorang untuk mengesan rasa dan bau, memberikan bantuan kepada penyembuhan luka, meningkatkan imuniti dan membantu dalam menggalakkan pertumbuhan janin. Zink membantu dalam melindungi daripada gangguan berjangkit dan jangkitan kulat termasuk paru-paru dan konjunktivitis.

-Antioksidan: Zink bertindak sebagai antioksidan dan pada dasarnya terlibat dalam beberapa tindak balas biokimia yang tegas, yang termasuk sintesis protein, fungsi enzim dan metabolisme karbohidrat .

-Aturan Enzim: Zink merupakan komponen beberapa enzim yang membantu dalam pertumbuhan sel, sintesis protein, tahap hormon, DNA, mengawal selia transkripsi gen, metabolisme tenaga dan lain-lain faedah kesihatan yang berkaitan dengan zink.

-Kelesuan Kronik: Orang yang mengalami keletihan yang kronik dicadangkan untuk mengambil minyak ikan, kerana ia kaya dengan zink. Para doktor tidak mencadangkan ubat-ubatan lain yang diperlukan untuk menyembuhkan keletihan yang kronik kecuali pengambilan minyak ikan yang kaya dengan kandungan zink.

-Botak: Selalunya lps bersalin ibu2 akan mengalami keguguran rambut yg teruk. Pemulihan yang disyorkan oleh doktor kepada orang yang mengidapinya ialah dengan pengambilan diet yang kaya dengan kandungan zink. Terdapat pelbagai kapsul yang kaya dengan zink, jadi ubat-ubatan yang kaya dengan zink akan membantu mencegah keguguran rambut



5) Alfalfa (Milk Booster)

Merupakan supplement penting utk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat.
Tahukah anda yang Alfalfa ni raja segala tumbuhan. Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. Jom lihat antara kelebihan dan khasiat Alfalfa untuk lelaki dan wanita.
Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian.

Khasiat utk ibu bersalin:

-Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita).
-Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
-Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
-Melegakan sembelit
-Membuang angin dalam badan
-Milk booster
-Melegakan sakit sendi dan belakang.
-Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
-Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
-Mencuci usus bagi membuang toksik
-Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
-Meneutralkan asid dalam badan
-Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita).
-Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita).
-Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim.

(Namun pengambilan dan keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza. Ada yang hanya mengambil 2 biji sehari telah mempercepatkan proses penghasilan susu sehingga mengalami bengkak susu namun tidak kurang juga yang memerlukan 4 atau 6 biji sehari bagi membantu badan stimulate untuk menghasilkan susu dengan lebih cepat.Turut membantu perkumuhan (lebih lawas)dan membuang angin dalam badan...secara automatik kesan baik pd baby..susah nak kena kembung.)


6) ESP (Energized Soy Protien Non GMO)


Pengenalan Mengenai ESP

 ESP menyediakan 14 gram protein soya Non-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones.

Istimewanya ESP Shaklee ia merupakan sumber protein soya terbaik .Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten. 

Apa tu Non GMO??? soya yg digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetik (Non-GMO). Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari  proses menanam hinggalah saat pemprosesannya. Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dgn shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti

Apa bagusnya kalau soya Shaklee ni Non-GMO?  Produk2 GMO boleh menyebabkan alergy, toxic, potensi kanser. Antara makanan yang tinggi potensi GMO adalah jagung dan soya.


Apa Kebaikan ESP utk ibu bersalin?

-Membantu menggalakan dan mengekalkan pengeluaran susu . Dan yg bestnya, pengambilan ESP konsisten sepanjang penyusuan susu ibu,dapat membantu pekembangan fizikal bayi secara sihat

-Memberi kesan keanjalan kulit. Lepas bersalin kulit kusam tak bermaya, ESP lah penyelesaiannya!


Cara Penyediaan ESP dan Resepi Mudah

Satu sudu besar ESP dibancuh bersama satu gelas besar air suam. NI ikut tekak dan kreativiti sendiri lah, terpulang pada anda.

ESP + Fresh Milk
ESP + Fresh Milk + kurma (rendam kurma dalam susu..after few hours..blend/shake it and mix with 1 sudu ESP...boleh add on almond or fruits.bukan sahaja bertenaga..boost milk production malah energized)
ESP + susu tepung (any brand)
ESP + Performance Drink Shaklee + MealShake Shaklee
ESP + Nesvita 3in1
ESP + jus twister tropicana
ESP + Yogurt drink
ESP + Ribena
ESP + any fruit juice ( tembikai, epal, lobak putih,peria,pegaga)
ESP + Milo/Horlicks
ESP + sirap bandung
ESP + fresh milk + oat+serbuk koko+madu (ni resipi Dr Muhaya)




SILA KLIK PAUTAN DI BAWAH UNTUK PEMBELIAN ONLINE


ONLINE ORDER SET BERPANTANG ASAS



ONLINE ORDER SET BERPANTANG PREMIUM (BERSERTA MILK BOOSTER)




Sebarang pertanyaan mengenai produk boleh hubungi saya;

Pn Faizura Omar
019.4414.878
fafai8582@gmail.com